‏חוקרים פרטיים חשפו שחיתות ציבורית

חוקרים פרטיים גילו ממצאים שהעידו על מכרז ציבורי מכור

הלקוח שהגיע אל משרדנו היה נרגש ונסער. הוא סיפר שהיה במשך 7 שנים זכיין של גוף ציבורי, מהגדולים במדינה, וזכה לדירוגים הגבוהים ביותר, ביחס לזכיינים האחרים של אותו הגוף.

לאחרונה, חודש המכרז למינוי זכיינים לאותו גוף ולמרבה הפליאה, הוא מצא עצמו שלא בין הזוכים המאושרים.

מאחר והוא זכיין ותיק, ברור שעמד בתנאי הסף של המכרז ולאור הישגיו המרשימים לאורך השנים, לא היה ברור, כיצד יתכן שלא זכה במכרז החדש.

לדבריו, התגנבה לאוזניו השמועה, שלפחות 4 זכיינים חדשים שזכו במכרז, כלל לא עמדו בתנאי הסף של המכרז וזכו בו כתוצאה מ'קומבינות' כאלו ואחרות, שעשו עם מנהלים בכירים בגוף הציבורי.

הלקוח ביקש מאיתנו להוכיח שאותם 4 זכיינים שזכו, לא עמדו בתנאי הסף של המכרז. במקרה זה היה לחץ זמנים אדיר, מאחר והחוזים עם הזכיינים החדשים כבר נחתמו ונותר רק חודש להגשת הערעור על תוצאות המכרז.

צוות גדול של חוקרים פרטיים מחברת W חקירות ובטחון הופקד על המשימה המאתגרת ועבד לילות כימים, על-מנת לבדוק האם הזוכים החדשים עמדו בתנאי הסף של המכרז.  לצורך המשימה, בוצעו חקירות תחת כיסוי, מעקבים, חקירות כלכליות וכן נעשה שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים. מעל לכל- פעלנו ביצירתיות ותוך שיתוף פעולה מלא עם הלקוח.

בחלוף כשלושה שבועות בלבד, השגנו ראיות רבות, המצביעות על אי עמידה בתנאי הסף של המכרז, של 4 זכיינים 'חשודים'. כלל הראיות נוצקו לדו"ח חקירה מסכם, שנכתב בשפה משפטית והוגש לבית המשפט, מבלי שנערך על-ידי משרד עורכי הדין שייצג את הלקוח.

בעקבות הראיות שהשגנו, באופן תקדימי, הצלחנו לגרום לכך, שועידת המכרזים של אותו גוף ציבורי ביטלה חוזה שחתמה עם אחד הזוכים שחקרנו, ובמקומו- חתמה עם הלקוח שלנו. המשמעות הכספית של זכיינות זו, הינה רווח נקי של כ-5 מליון שקלים בשנה.

לחוקרים הפרטיים בחברת W חקירות ובטחון נסיון עתיר שנים בחקירת תיקים של שחיתות ציבורית בכלל ובקיאות בדיני מכרזים בפרט. אם יש לכם חשד לניהול מכרז שלא כדין- פנו אלינו, ואנו נעשה את מיטב המאמצים, על-מנת לסייע לכם לחשוף את המציאות האמיתית ולזכות בעשיית צדק.

 
חקירות | חוקרים פרטיים | בדיקת פוליגרף | מעקבים | חוקר פרטי בגידות