‏בדיקות רקע גילו מה מסתתר מאחורי קורות החיים של המועמד לתפקיד מנכ"ל

יובל (שם בדוי), בעליה של חברת הייטק מובילה בתחומה, הגיע למשרדנו וסיפר כי הם מגייסים בימים אלו מנכ"ל חדש לשורותיהם. יובל, אשר רצה להבטיח את בחירת המועמד הראוי והטוב ביותר, ביקש שנסייע בבדיקות רקע של המועמדים, מרביתם ישראלים, נושאי תעודת זהות ישראלית, ומקצתם אמריקאים, נושאי SSN.

הצענו, כי בשלב ראשון, נתאים למועמדים שאלונים מקיפים אשר יכילו מידע רב בתחומים רבים; כמו למשל מקומות עבודה קודמים, ממליצים, מצב כלכלי חריג, עבר פלילי, שימוש בסמים ועוד. השאלונים הותאמו לדרישות התפקיד ונכתבו לאחר התייעצויות עם מנהלת כוח האדם של החברה וכן עם המנכ"ל היוצא.

השאלונים הופצו למועמדים ונבדקו על-ידנו בקפידה, באמצעים גלויים וסמויים כאחד. השאלונים של המועמדים האמריקאים נשלחו לשלוחת המשרד שלנו בארה"ב. במקרים בהם נתגלו סתירות בין מה שנכתב לבין ממצאי בדיקות רקע שערכנו, הוזמנו המועמדים לראיון במשרדנו, המבוסס על נסיוננו עתיר השנים כקציני חקירות בשירות המדינה.

ביום שלפני עריכת הראיונות, הדגיש יובל באוזנינו, כי מבין המרואיינים ישנו מועמד מוביל, ארז (שם בדוי), שמאוד הרשים אותם בראיונות שקיימו לו בחברה, וביקש לדעת מה מהות הסתירות שנתגלו בעניינו. מסרנו, כי בדיקתנו המקיפה העלתה פרטים נוספים אודות ארז, שלא השתקפו בשאלון וכן סתירות בין הפרטים מסר לבין הממצאים. הדגשנו, כי יתכן והדבר נעשה בתום לב, אך מאחר ולא דובר בסתירה בודדת, החלטנו כי יהיה זה אך הכרחי לבצע ראיון פרונטאלי.

ביום המיועד התייצב ארז לראיון, חנוט בחליפה מרשימה וחיוך כובש. עד מהרה הבנו מדוע הוא סומן כמועמד מוביל. ארז ניחן בשפע כריזמה וגוון קול עמוק ואסרטיבי. במהלך הראיון, ארז נתבקש למסור פרטים רבים אודות מקומות העבודה הקודמים בכלל וקשרים עם קולגות בפרט. ניכר היה, שכל אימת שנתבקש להרחיב, החל לנוע בכסאו בחוסר נוחות ואט אט החלו לבצבץ אגלי זיעה על מצחו.

גם כאשר נשאל לגבי משפחתו המורחבת וחייו האישיים, ארז החל מגמגם והתקשה לתת תשובות ברורות ומשכנעות. ארז מסר כי הוא אינו בקשר עם משפחתו המורחבת מזה שנים ארוכות ואין לו כל מידע לגביהם.

בעודנו מנהלים את הראיון עם ארז, צלצל מכשירו הסלולארי שהיה מונח על גבי השולחן והבחנו מיידית כי השיחה הנכנסת התקבלה מ"אמא יקרה לי", עמה מסר שהוא אינו בקשר כלל. בשלב זה, ביקש ארז לצאת לשירותים ושב לאחר כעשר דקות, אמר שאינו חש בטוב וכי מבקש להמשיך בראיון במועד אחר.

לאחר שארז עזב את המשרד, ביצענו בדיקה מקיפה אודות בני משפחתו הרחבה של ארז. מצאנו ראיות לכך שאחיו עבד בחלק מהמקומות בחו"ל שארז ציין, בתפקידים מובילים, וכי גם הוא נושא באותו השם- ארז…

החלטנו לקיים ראיון נוסף לארז וזימנו אותו למשרדנו. בראיון, "ארז" התקשה להשיב לשאלותינו והפגין אי נוחות רבה. לאחר שיחה נוקבת שארכה זמן רב,  נתגלה כי ארז הוא למעשה אביב, האח הפחות מוצלח, אך בעל ההופעה המרשימה, שהחליט 'לאמץ' את זהותו של אחיו, ארז, על-מנת לזכות במשרה הנכספת.

יובל דווח על ממצאי הבדיקה שערכנו וגייס לבסוף מועמד אחר, שצלח את בדיקות הרקע, ומאז מוכיח את עצמו כעובד מקצוען, מסור ומהימן כאחד.

למשרד W חקירות ובטחון נסיון עתיר שנים בעריכת בדיקות רקע ומהימנות למועמדים לגיוס לארגון ולמקודמים למשרות בכירות בו. אנו מבצעים בדיקות אלו גם לאזרחים נושאי תעודת זהות ישראלית וגם לאמריקאים נושאי ssn.  במסגרת הבדיקות אנו מפעילים אמצעים גלויים וסמויים, חוקיים בלבד, ובמידת הצורך- עורכים ראיונות, והכל במטרה לסייע לארגון לבחור במועמד/ת המיטביים (ובמילים אחרות- מהימנים ואינם סובלים מקשיים כלכליים חריגים, בעיות סמים, אלכוהול וכדומה).

 
חקירות | חוקרים פרטיים | בדיקת פוליגרף | מעקבים | חוקר פרטי בגידות