לאן נעלמו תלושי החג

סיפור מקרה בנושא חקירות פליליות

פסח הגיע ועימו לבלבו תלושי החג. רשת המזון "סופר כיף" הדפיסה, כמידי שנה, עשרות אלפי תלושי חג, שהופצו ברחבי הארץ. משנסתיים החג, "סופר כיף" העבירה את יתרת התלושים שלא נוצלה, בסך 5,500,000 ₪, לגריסה במפעל "מגרסה".

ואולם, מקץ חודש, גילתה "סופר כיף" להפתעתה, כי נעשה שימוש בחלק מן התלושים שנשלחו לגריסה, ופנתה ל"מגרסה" לקבלת הסבר על כך.

נציגי ה"מגרסה" פנו אלינו, בבקשה שנחקור את המקרה. הפעולה הראשונה שעשינו, במסגרת החקירה הפלילית, היתה לפנות לסניפים של "סופר כיף", שבהם בוצעו שימושים בתלושי החג שנשלחו לגריסה, ולבקש מהם את רשימת כל השימושים שנעשו בתלושים באמצעותם. כך גילינו, שלעיתים לא די שנעשה שימוש בתלושים גנובים, אלא שנמסר גם כרטיס מועדון במעמד הרכישה, ע"מ לקבל הנחה נוספת. כך למעשה, הצלחנו להגיע לשמות של לקוחות מסויימים.

תחת סיפור כיסוי יצירתי, פנינו ללקוחות אלו, שבסופו של הליך החקירה, הודו, שרכשו את התלושים דרך בני משפחה שעובדים ב"מגרסה", בעלות של 50% מערכם הנקוב. את אחד החשודים זיהינו כעובד מפעל "מגרסה" בדרום, בעוד הגריסה בפועל היתה אמורה להתבצע במפעל "מגרסה" במרכז.

על-מנת להבין את התהליך על בוריו, סימנו חבילה גדולה של נייר גרוס במפעל במרכז, ובדקנו תוך כמה זמן החבילה מגיעה למפעל בדרום. מצאנו כי החבילה מגיעה בחלוף 3 ימים ממועד הגריסה. כעת, בדקנו מהו התאריך שבו הובאו תלושי החג לגריסה במפעל במרכז, ובדקנו את תוצרי מצלמות האבטחה במפעל בדרום, 3 ימים לאחר מכן.

צפייה במצלמות האבטחה מאותו היום העלתה, כי עובד מסויים שהיה אמור לגרוס את תלושי החג במגרסה הרגילה, העביר מספר חבילות למקום אחר במפעל, באמצעות מלגזה. ביצענו חיפוש נרחב באותו מקום, ומצאנו את תלושי החג מוסתרים בארגזים, מאחורי מצבורי ענק של קרטונים.

עוד באותו היום זימנו את העובד החשוד לחקירה, כמו גם את יתר העובדים שנצפו באותו היום במצלמות. במהלך החקירה הודו העובדים, כי אותו חשוד הציע להם את תלושי החג בעלות של 50% מערכם הנקוב וחלקם אף הודו שרכשו ממנו.

בחקירתו, הודה החשוד בכל החשדות שיוחסו לו.

הגענו עם החשוד להסדר, לפיו הוא החזיר ל"סופר כיף" את סך כל הנזק הכספי שהסב לה, כתוצאה ממכירת התלושים.

בנוסף, הגשנו נגד החשוד תלונה במשטרה, בגין גניבה ממעביד וביצוע מרמה, ובימים אלו מוגש נגדו כתב אישום בגין עבירות אלו.

כתבה ושינתה פרטים מזהים: רוית וקסברגר

 


 
חקירות | חוקרים פרטיים | בדיקת פוליגרף | מעקבים | חוקר פרטי בגידות