‏חקירות פרטיות הובילו לפיצוח עוקץ מתוחכם

חקירות פרטיות הצילו לקבוצת יזמים 90 מיליון ש"ח

היה זה יום בהיר, שהתקדר במהרה. חדר הישיבות המרווח במשרדנו היה מלא עד אפס מקום. כ-20 משקיעים, שלוו על-ידי מספר עורכי דין, דרשו שנפתח בסדרה של חקירות פרטיות וטענו בפה אחד טענה מרכזית אחת: עקצו אותנו.

ראשיתו של מעשה בקשר שנרקם בין יזם נדל"ן לקבוצה של משקיעים, אנשי עסקים ברובם ואילו מקצתם – בני משפחתו של היזם וחבריו הקרובים. היזם נהג להציע להם השקעות נדל"ן שונות, בתשואות מפתות, ובמשך 3 שנים- קיים את הבטחותיו והם נהנו מפירות השקעותיו. לאחר 3 שנים, שבמהלכן זכה לאמון גבוה ביותר מצד המשקיעים, הציע להם להשקיע במיזם נדל"ן ענק, שבמסגרתו עתידים היו להיבנות מספר מגדלי יוקרה. דובר במיזם יקר באופן משמעותי מהמיזמים הקודמים, אך היזם הבטיח להם כי התשואות יהיו גבוהות במיוחד.

לאחר שנים של תשואות יפות, החליטו מרבית המשקיעים להיעתר לבקשתו והשקיעו ביחד כ-90 מליוני שקלים במיזם החדש. למרבית אנשי העסקים נרשמו הערות אזהרה ואילו לבני המשפחה והחברים, הובטח כי הערות אזהרה ירשמו מקץ חודשים ספורים.

מקץ כשנה, הבינו המשקיעים, שאין התקדמות בהליך קבלת ההיתר. משפנו ליזם, תירץ זאת האחרון בבירוקרטיה והבטיח כי היתר בנייה יושג במהרה ומייד לאחר מכן, תחל הבנייה במתחם.

בחלוף הזמן, החלו המשקיעים לחוש, כי היזם מתחמק מהם וממעט בתקשורת עימם. קבוצת אנשי העסקים ביקשה לכנס עימו פגישה בדחיפות. כשבוע לאחר מכן, הם גילו לצערם, כי אותו יזם עזב את הארץ ליעד לא נודע, בהותירו אחריו פרוייקט, השקוע בחובות של כ-50 מליון שקלים וקופת מזומנים ריקה…

הם הגיעו למשרדנו בבקשה שנאתר את מקום הימצאו של היזם הנוכל בעזרת חקירות פרטיות ונעשה כל שביכולתנו לאתר את הכספים  שגנב.

צוות מיוחד של חברת W חקירות ובטחון נתמנה לביצוע סדרה של חקירות פרטיות. נערכה תכנית חקירה מקיפה, שכללה שני שלבים עיקריים:

  1. איתור היזם הנוכל, שעקץ את המשקיעים.
  2. איתור כלל הכספים שגנב מהם.

באמצעות השלוחה של חברת דאבליו חקירות ובטחון שבארה"ב, בוצעו פעולות רבות לאיתור היזם הנוכל. מקץ כחודש ימים, עמלנו נשא פרי והצלחנו לאתרו בביתו של קרוב משפחה מדרגה רחוקה בקנזס סיטי.

מרגע זה, ביצענו אחריו מעקבים, במטרה להתחקות אחר שגרת יומו ולילותיו ולהבין היכן הכספים שגנב. הנוכל צולם כשהוא נכנס לסניפי בנק שונים, מלווה בקרוב משפחתו, שחתם על מסמכים שונים בפני פקידי הבנק. כמו-כן, הנוכל צולם כשהוא מקיים פגישות בחברות שונות ובמספר עסקים.

לאור הממצאים ביצענו מספר חקירות תחת כיסוי, שמהם עלה כי הנוכל בחן מספר השקעות בחברות ביו-מד וכן בעסקים שונים ומגוונים.

את כלל הראיות שהשגנו, יצקנו לדו"ח סיכום החקירה, שצורף לתביעת המשקיעים. בית המשפט, שהתרשם מאוד מהראיות שהושגו, נעתר להמצאת צווי דיספוזיציה, לכל סניפי הבנק שבהם נצפה הנוכל ביחד עם קרוב משפחתו. המשמעות היא, שלא ניתן לעשות כל פעולה בנוגע לכספים אלו, עד לסיומו של ההליך המשפטי.

בנוסף, דו"ח סיכום החקירה של W חקירות ובטחון, שימש כבסיס לתלונה שהגשנו הן במשטרת ישראל והן במשטרה בארה"ב.

בימים אלו מתנהל הליך משפטי אזרחי ובמקביל נערכת חקירה משטרתית בעניין, בארץ ובארה"ב, תוך שיתוף פעולה בין המדינות.

 
חקירות | חוקרים פרטיים | בדיקת פוליגרף | מעקבים | חוקר פרטי בגידות